התכל’ס ושיהיה קצר:
🦉 פוליסת ביטוח תאונות אישיות מספקת כיסוי לנזקים שנגרמים מתאונה.
🦉 הרפורמה מתקנת בעיות רציניות בענף תאונות אישיות, שמגלגל מיליונים.
🦉 לפני הרפורמה יכולתם להחזיק יותר מפוליסה אחת – אבל לקבל פיצוי רק פעם אחת.
🦉 אחרי הרפורמה רק סוכנים מורשים יוכלו למכור לכם פוליסה.
🦉 ובנוסף, קל להשוות בין ההצעות ולבחור את זו שהכי טובה.
בעוד כמה חודשים, ייכנסו לתוקף רוב התקנות החדשות ברפורמה של ביטוח תאונות אישיות,
ואנחנו אומרים:
סוף סוף.
ביטוח תאונות אישיות הוא מהפוליסות המקוממות ביותר שיש (תיקון: שהיו), הודות לשפע נרחב של אותיות קטנות שהפכו את כל התהליך למתיש במיוחד עם בונבוניירה בצד: דחייה של יותר מדי תביעות.
הרפורמה הזו היא חלק נוסף בפאזל המשובח שמרכיבה רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר,
שמטרתו:
תיקון עוולות בענף הביטוח.
הרפורמה חלה כבר על ביטוחי הבריאות, ויש גם רפורמה די חדשה בביטוח חיים,
והנה בחודש יולי 2020 התבשרנו על רפורמה נוספת בביטוח תאונות אישיות,
ועיקר הבשורה היא:
אין מצב יותר שאדם קונה ביטוח תאונות אישיות בשיחת מכירה לחוצה, מאדם שאינו בעל רישיון לעסוק בביטוח ובלי שיש אפשרות לבדוק האם יש לו כבר ביטוח כזה.
סך הכול, לא דרישה גבוהה במיוחד, אנחנו חושבים.
לא יודעים להעריך את גודל הבשורה? בואו נתחיל בבסיס.
מה זה ביטוח תאונות אישיות?
ביטוח תאונות אישיות מיועד – ניחשתם נכון – לכיסוי כספי עבור נזקים שנגרמים מתאונות.
מה זה ‘תאונה’?
פגיעה לא צפויה שגורמת לנזק פיזי והיא הסיבה היחידה והבלעדית לזנק שנגרם.
ומה נקרא ‘נזק שנגרם מתאונה’?
שברים, כוויות, ימי אשפוז, נכות וגם (ח”ו ח”ו שומבצל) – מוות.
מה היתה הבעיה בשיווק של פוליסות ביטוח תאונות אישיות, עד עכשיו?
כמו פוליסות-אחיות רבות לצרה, גם פוליסת ביטוח תאונות אישיות שווקו בצורה, איך לומר, לא הכי טהורה ומקצועית.
> נתחיל באותיות הקטנות והחריגים
פוליסת תאונות אישיות ‘אמורות’ לכסות נזקים שנגרמים מתאונה.
עכשיו, תגדירו ‘נזקים’.
ואז, תגדירו ‘תאונה’.
כי איך שאתם לא תגדירו את זה,
בסופו של דבר באות חברות הביטוח ומערימות ים של קשיים וחריגים וניואנסים שבסופו של תהליך, מחריגים חלק ניכר מהמקרים וגורמות למבוטחים לקבל סירוב על התביעה, כלומר – לא לשלם להם.
> נמשיך ביחס הלא מאד בריא, בין אחוז תביעות שהוגשו והתקבלו לבין דמי הביטוח.
ענף הביטוח לתאונות אישיות, מציג יחס של פחות מ-50% בין תשלום תביעות לבין דמי ביטוח.
בלי לסבך אתכם, רק נגיד,
שחברות הביטוח מרוויחות כפול ממה שהן צריכות לשלם למבוטחים שלהן.
זה אומר, שחברות הביטוח גובות תשלום, אבל לא תמיד מקיימות את ההבטחה: לעמוד לצד המבוטח במקרה של תאונה.
וזה מקומם במיוחד, לאור העובדה שחברות הביטוח הגדילו בשנים האחרונות את הרווחים, ממכירת פוליסות ביטוח תאונות אישיות, בשווי של מיליונים.
> ואיך אי אפשר לסיים בבעיה הנפוצה, הברורה והמיידית: כפל ביטוח.
גם כאן כמו בביטוחים אחרים, יכול היה אדם לקבל שיחת טלפון מנציג מכירות (שוב – ללא רישיון), וכעבור מסע שכנוע ארוך או קצר (ותמיד – בהצעה שווה של ‘מבצע’ שתקף רק היום), לרכוש פוליסת ביטוח תאונות אישיות.
רק מה, הפוליסה דומה מאד לזו שכבר יש לו, והופ – הגענו למצב הנפוץ והבעייתי – כפל ביטוח.
נו, זה שאתם משלמים בו כפול או יותר על אותו הכיסוי ולא – אין לכם אפשרות לתבוע פעמיים ולקבל כיסוי נפרד בעבור כל פוליסה, כלומר, גם אם יש לכם 5 פוליסות ביטוח תאונות אישיות זהות – בסופו של דבר תקבלו רק פיצוי אחד.
ביטוח תאונות אישיות – מה השתנה?
אז מה מחכה לנו החל מפברואר 2020?
הרבה יותר סדר, הרבה יותר שליטה, הרבה יותר היגיון.
הנה עיקר הדברים, בקצרה:
1. חברות וסוכני הביטוח יאלצו לדבר בשפה מאד ברורה בנוגע למהות השיחה – מכירת פוליסות ביטוח תאונות אישיות, וגם, לגבי התכולה של הכיסוי.
בנוסף, הרפורמה תדאג שלא ילחצו עליכם ויתנו לכם מספיק זמן לברר, האם יש לכם פוליסה כזו כבר בתיק הביטוחי.
מצב כזה ימנע כפל ביטוח.
2. רק סוכני ביטוח ומומחים בעלי רישיון יוכלו למכור לכם פוליסות ביטוח. כלומר, חסל סדר מוקדי מכירה לא מורשים שמציעים לכם פוליסות ביטוח.
3. פוליסת ביטוח תאונות אישיות היא פוליסה אחידה – חסל סדר פוליסות מגובבות, עם סעיפים שונים ונפרדים. מהיום, כל פוליסת ביטוח תאונות אישיות תציג את אותם הכיסויים בשלב הבסיס, ויכללו לפחות כיסויים למקרי נכות, מוות, שברים ומצבים הגורמים לאבדן כושר עבודה.
4. חברות הביטוח ירחיבו את ההגדרה של ‘תאונה’ וינקו אותיות קטנות וחריגים שגורמים לתביעות רבות כל כך, ליפול בין הכיסאות.
תוצאה?
קל להבין, קל להשוות וקל לבחור את ההצעה הטובה ביותר עבורכם.
המשפחה הישראלית הממוצעת, מוציאה בממוצע מעל 800 ₪ בחודש על ביטוחי בריאות פרטיים (ביטוח בריאות, ביטוח חיים וביטוח סיעודי). הנה עובדה שאולי תזעזע אתכם – לפני כשנתיים חלה רפורמה בביטוחי […]
פעם, ממש מזמן, בערך בשנות ה-60 של המאה הקודמת, לימדו איך לחסוך. לשיעורים הללו קראו ‘כלכלת בית’, והם נלמדו בבית הספר – שמעתם נכון – כחלק ממערכת השיעורים. רוצים לדעת […]
נכון לרגע כתיבת שורות אלו, אפשר כבר ממש להיות בטוחים בקביעה הבאה: 2020 היא אחת השנים המאתגרות ביותר שעברו עלינו. ביחד, וגם כל אחד לחוד. ולא רק בדרך בה אנחנו […]
אזרחים בישראל בעלי תיק ביטוחי, יכולים לבדוק האם הם משלמים יותר מהנדרש דיברנו עם שגיב פלד, יועץ ביטוח פרטי, אודות ישיבת וועדת הכספים שהתרחשה אשתקד. הנתונים שנחשפו באותה ישיבה היו […]