הצהרת מפרסם - מה זה WISER
אתם במקום הראשון. כל הזמן.
שואלים אותנו – "מה האינטרס שלכם בווייזר"? ואנחנו עונים – אתם. האינטרס שלנו הוא להגיש לכם מידע ברור, בשפה שכל אחד יכול להבין ובאופן אובייקטיבי לחלוטין. כך שתוכלו לקבל את ההחלטה הטובה ביותר עבורכם.

לא אכפת לנו מאיזה גוף תבחרו לממש את ההצעה, כל עוד תבינו למה אתם נכנסים, מהם התנאים ואיך אתם יכולים לחסוך. את כל זה אנחנו מגישים לכם ללא עלות וללא התחייבות.

ובכל זאת, מה יוצא לנו מזה? בכל פעם שאתם משאירים פרטים באתר, הגופים השונים (השותפים שלנו) מתחרים על הכיס שלכם. ומה אנחנו מקבלים? עמלה קטנה מהגוף הפיננסי. לא מכם.

אז אנחנו מצהירים: הדרך בה אנו מרוויחים עמלה מהשותפים שלנו לעולם לא תבוא על חשבונכם. כל המידע המוצג באתר נשאר תמיד ולנצח נצחים אובייקטיבי ונטול הטיות.
אין להסתמך על תוכן הכתבה כתחליף לייעוץ מקצועי כלשהו ו/או המלצה כלשהי לרכוש שירות ו/או מוצר של צד ג'. על הקורא לעשות בדיקות בעצמו לפני החלטתו להתקשר בהסכם מחייב כלשהו עם ספק השירות או המוצר.

מה ההבדל בין פוליסות פיצוי לבין פוליסות שיפוי? (מדריך זריז שכל אחד יבין)

מאת: מערכת וייזר

#ביטוח

4 דקות

כאילו החיים לא מסובכים מספיק,
הנה באים המונחים והביטויים האלה,
ועושים לנו שחור בעיניים.

אבל הביטויים המסובכים האלה – בייחוד הביטויים המסובכים – הם אלה שיכולים להיות ההבדל בין כיסוי ביטוח טוב, לאשליה.

והם אלה שיכולים לעזור לנו לחסוך לא מעט כסף בכל חודש.

אז – כדי שנוכל לדעת על מה אנחנו משלמים ומה אנחנו מקבלים בתמורה,
וכדי שנוכל לאתר תשלומים כפולים שלא יעזרו לנו כשבאמת נצטרך, הכנו מדריך זריז לממהרים.
דקה על השעון מעכשיו,
ותוכלו להגיע מוכנים יותר בפעם הבא שתצטרכו לדבר על ביטוח.

ותצטרכו.

פוליסת ביטוח מסוג פיצוי

פוליסות פיצוי, כמו ביטוח מחלות קשות, ביטוח חיים וביטוח תאונות אישיות, נועדו לפצות את המבוטח כאשר קורה אירוע שמפעיל את הביטוח – כמו גילוי מחלה קשה או תאונה שגרמה לנכות, כוויות, שברים, מוות, ימי אשפוז, ומצבי סיעודי זמני.
בפוליסות מסוג פיצוי, המבוטח יכול לתבוע את חברת הביטוח ולקבל את הפיצוי המסוכם בחוזה, מבלי להראות קבלות או מסמכים, שמעידים על ההוצאות של הטיפול הרפואי.

בפוליסות מסוג פיצוי, אי אפשר להגיע למצב של כפל ביטוחי, ובשונה מפוליסות שיפוי, אם צוברים כמה פוליסות פיצוי לאותה מטרה – זה לא תמיד רע.

למה הכוונה?

מבוטח יכול לרכוש פוליסת ביטוח תאונות אישיות או גילוי מחלות קשות.
במצב כזה, המבוטח מוגבל לתקרת הגג שהסכים עליה מקום העבודה, והנתונים הכתובים בפוליסה הם אלה התקפים והמחייבים.

אבל מה קורה במצב בו המבוטח רוצה להגדיל את הפיצוי הכספי?

במקרה כזה, אפשר לרכוש כמה פוליסות ביטוח שרוצים.
במידה ויקרה אירוע ביטוחי, המבוטח יוכל לתבוע כל אחת מהפוליסות, ולקבל את הפיצוי המוסכם בהן.

איך בכל זאת אפשר לחסוך בהוצאות פוליסת ביטוח מסוג פיצוי?

מבוטחים רבים רוכשים כמה פוליסות ביטוח מסוג פיצוי, וכבר ראינו שלפעמים מדובר במצב רצוי.
אמ-מה,
לפעמים, מבוטחים לא יודעים שיש ברשותם כמה פוליסות מסוג פיצוי. או לא מבינים את הכתוב בהן.
ישנם מצבים בהם קיימת פוליסה נחותה מבחינת התנאים ביחס לאחרות, או בעלת סכום פיצוי גבוה מאד, כזה שמשפיע ישירות על התשלום החודשי.
במצב כזה, כדאי “לפתוח” את הפוליסה, ולהתחיל ללמוד את התנאים הכתובים בה:
אולי סכום הפיצוי גדול מדי ואין בו צורך?
אולי אפשר לוותר על הרחבה כזו או אחרת?

כל אלה מצריכים שיקול דעת רציני ביותר,
אבל אם מגיעים בסופו של דבר למסקנה שאפשר לבטל פוליסה או לצמצם אותה, אפשר להשיג חיסכון חודשי די משמעותי.

בכל מקרה נמליץ לא לקבל החלטה כזו לבד, אלא להתייעץ עם גורם מקצועי.

פוליסות ביטוח מסוג שיפוי

פוליסות שיפוי נועדו לעזור למבוטח להחזיר את המצב לקדמותו, כלומר, להחזיר לו את ההוצאות שנועדו לתיקון או טיפול.

במקרים של נזקי גוף, פוליסות שיפוי עוזרות לקבל את הטיפול הרפואי שהמבוטח זקוק לו, רק לאחר שהמבוטח הוכיח שאכן נזקק לטיפול כזה.

בפוליסות מסוג שיפוי,

חלה חובה להוכיח הוצאות שהוציא עקב האירוע הביטוחי.

כלומר, על המבוטח ממש להביא קבלות על ההוצאות, או התחייבות של חברת הביטוח לתשלום הטיפול או התיקון.
לדוגמא, מבוטח רכש תרופה מחוץ לסל.
במקרה כזה, חברת הביטוח תבקש לראות את המרשם ואת הקבלה עבור התשלום, ורק לאחר הצגת ההוכחה, תשתתף איתו בתשלום או תשלם את מלוא המחיר (תלוי בגובה העלות ובפוליסה בה הוא מחזיק).

האם אפשר להגיע בפוליסות ביטוח מסוג שיפוי לכפל ביטוחי?

אפשר בהחלט.
פוליסות ביטוח מסוג שיפוי אמורות להחזיר הוצאות, אבל רק פעם אחת.
כלומר,
מבוטח שיש ברשותו כמה פוליסות שיפוי, מתוך תקווה שיוכל לקבל החזר הוצאות מכמה מקורות – טועה.
אי אפשר לתבוע כיסוי הוצאות מכל אחת מהפוליסות. רק מאחת.
כלומר, אין אפשרות להגיש את אותה החשבונית ל-2 פוליסות במקביל – אם מוצתה התקרה בפוליסה אחת, ניתן להגיש את היתרה לפוליסה השנייה.

ולכן,
פוליסות ביטוח מסוג שיפוי, הן המקרה הקלאסי שגורם לנו לשלם כפול ויותר, ולקבל בעצם החזר רק פעם אחת.

ובביטוח כמו בביטוח, יש כאן “אבל”:

תחום הביטוח מורכב, כבר אמרנו?
משתנה כל הזמן ומתעדכן ויוצר מצבי ביניים, שנראה שרק אנשי מקצועי יכולים לקרוא ולהבין.

לכן, חשוב גם לנו לקבל תיקוף מאנשי מקצוע, כמו מאיילת ושני מחברת ‘בריאות מא’ ועד ת”, שמציעות שירותי ייעוץ והכוונה בעולמות הביטוח.

הן מבהירות:

“נכון שקל להגיע למצבי כפל ביטוח בפוליסות מסוג שיפוי, אבל יש כאן חריגים.
למשל, בכל מה שנוגע לפוליסות בריאות מסוג שיפוי, מבוטח שמחזיק פוליסת ניתוחים מלפני שנת 2014, ובנוסף לה גם פוליסת ניתוחים החל מ-2014, יוכל לקבל מהפוליסה “הישנה” פיצוי, וגם מהחדשה, וזה, רק אם לא תבע את הפוליסה הישנה”.
הנה, מקרה קלאסי של החרגה חשובה.

נסכם?

 

  פוליסות פיצויפוליסות שיפוי
המטרהפיצוי המבוטח על אירוע ביטוחילהחזיר את המצב לקדמותו
הדרךמתן סכום פיצוי כפי שסוכם בחוזההחזר הוצאות על טיפול או תיקון
אילו פוליסות?ביטוח מחלות קשות, ביטוח חיים, ביטוח תאונות אישיותביטוח בריאות
מה צריך לעשות?אין צורך להגיש הוכחה לחברת הביטוחיש צורך להגיש הוכחה לחברת הביטוח

 

עכשיו, כשאנחנו יודעים טיפה יותר מהן פוליסות פיצוי ושיפוי, ומה הבדל ביניהן,
נוכל להבין מה הסיכוי (והוא לא קטן) שאנחנו משלמים פעמיים ויותר על אותו “המוצר”.

רוצים לבדוק האם גם אתם משלמים כפל ביטוח מיותר?
התייעצו עכשיו עם נציגי הביטוח המומחים שלנו>

24.12.20
תגובות
התגובה נשלחה