הצהרת מפרסם - מה זה WISER
אתם במקום הראשון. כל הזמן.
שואלים אותנו – "מה האינטרס שלכם בווייזר"? ואנחנו עונים – אתם. האינטרס שלנו הוא להגיש לכם מידע ברור, בשפה שכל אחד יכול להבין ובאופן אובייקטיבי לחלוטין. כך שתוכלו לקבל את ההחלטה הטובה ביותר עבורכם.

לא אכפת לנו מאיזה גוף תבחרו לממש את ההצעה, כל עוד תבינו למה אתם נכנסים, מהם התנאים ואיך אתם יכולים לחסוך. את כל זה אנחנו מגישים לכם ללא עלות וללא התחייבות.

ובכל זאת, מה יוצא לנו מזה? בכל פעם שאתם משאירים פרטים באתר, הגופים השונים (השותפים שלנו) מתחרים על הכיס שלכם. ומה אנחנו מקבלים? עמלה קטנה מהגוף הפיננסי. לא מכם.

אז אנחנו מצהירים: הדרך בה אנו מרוויחים עמלה מהשותפים שלנו לעולם לא תבוא על חשבונכם. כל המידע המוצג באתר נשאר תמיד ולנצח נצחים אובייקטיבי ונטול הטיות.
אין להסתמך על תוכן הכתבה כתחליף לייעוץ מקצועי כלשהו ו/או המלצה כלשהי לרכוש שירות ו/או מוצר של צד ג'. על הקורא לעשות בדיקות בעצמו לפני החלטתו להתקשר בהסכם מחייב כלשהו עם ספק השירות או המוצר.

יש לכם ביטוח בריאות? כדאי לבדוק שלא עשיתם טעות

מאת: talia

#ביטוח #ביטוח בריאות #ביטוח תאונות אישיות

אם אתם אזרחי ישראל ומשלמים ביטוח בריאות – אתם זכאים לסל התרופות והטיפולים הממלכתי, וזה מצוין.
ואם יש לכם ביטוח שב”ן שזה הביטוחים המשלימים של קופות החולים, ייתכן ויש לכם אפילו כיסוי נוסף לטיפולים נוספים.
וזה גם מצוין.
אבל אם אתם כמו רוב האנשים, (למעלה מ-30% ליתר דיוק, כך עולה מתוך הסקר החברתי של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה) שמחזיקים גם ביטוח ממלכתי, גם ביטוח שב”ן וגם ביטוח בריאות פרטי – ייתכן ואתם משלמים ביוקר.
במאמר הזה ננסה להציף את הבעיות והטעויות העיקריות ביותר הנוגעות לביטוח בריאות פרטי – ובעיקר, כיצד להימנע מהן.

קודם כל – האם צריך לעשות ביטוח בריאות פרטי?

על אף שמדינת ישראל מציעה רשת ביטחון רפואית סבירה,
ביטוח בריאות פרטי, עשוי להיות נחוץ מאד במקרים של קטסטרופות רפואיות.
למרות שביטוח ממלכתי ‘אמור’ לספק שירותים רפואיים למבוטחיו, והביטוחים השב”ניים מכסים פעולות רפואיות נפוצות, הרי שבאירועים הרפואיים הדרמטיים והדחופים (כמו ניתוחים, השתלות, תרופות יקרות וטיפולים חדשניים חשובים) – הביטוח הבסיסי ברוב המקרים, נכשל במשימתו.
זה קורה, משום שהעומס על המערכת גדול, נוצרים תורים ארוכים להשתלות, תרופות יקרות רבות נותרות מחוץ לסל וטיפולים חדשניים אינם נכללים בו.
השעטה של הישראלים לרכישת ביטוחי בריאות פרטיים מעידה על חוסר האמון של הציבור במערכת הבריאות, בסדר גודל מהמשמעותיים ביותר במדינות המתפתחות.
אילו טעויות נפוצות מתרחשות ברכישה של ביטוח בריאות? וכיצד להימנע מהן?

טעות מספר 1: אנחנו לא יודעים איזה ביטוח בריאות קיים ברשותנו
הנהייה שלנו אחרי רכישה של עוד ביטוח בריאות ועוד הרחבה וכיסוי, גוררת מצב בו יש לנו ביטוחי בריאות שרכשנו דרך העבודה וגם באופן פרטי, כמעט ללא ידיעתנו.
וזה לא טוב.
למה?
א. כאשר נצטרך לצידנו את ביטוחי הבריאות, כדאי לדעת ממש בדיוק אילו ביטוחי בריאות יש לנו ואיזה מהם נוכל לנצל.
ב. אם אנחנו לא יודעים איזה ביטוח יש ברשותנו, אנחנו קונים עוד ביטוחים. ביטוחים שעלולים להיות כפולים לאלו שיש כבר ברשותנו, ויוצרים מצב של כפל ביטוח (הסעיף הבא).
הפתרון: ניגשים להר הביטוח ומבינים איזה ביטוח בריאות קיים בתמהיל התיק הביטוחי שלנו.
הר הביטוח הוא פלטפורמה ממשלתית, שמרכזת את כל הביטוחים שעל שמו של המבוטח, כולל ביטוחי הבריאות. היתרו ל הר הביטוח הוא הקלות בה מבינים איזו פוליסה שייכת לנו והחיסרון, הוא חוסר היכולת לפתוח את הפוליסה ולהבין את האלמנטים הספציפיים הכתובים בה.
לא יודעים איך לקרוא את הפוליסה?
יוצרים קשר עם נציג ביטוח מומחה, ומקבלים הסבר ברור וגם עצה טובה.

ליצירת קשר עם נציג מומחה לביטוח בריאות
  • רוצים לדעת איזה ביטוח בריאות כבר קיים על שמכם?
  • חייבים לדעת האם אתם משלמים יותר מדי?

טעות מספר 2: אתם משלמים כפול על ביטוחי בריאות
ביטוחי הבריאות הקיימים בישראל, מורכבים ממבנה בעל 3 קומות:

ביטוחי הבריאות מסוג שיפוי (כלומר, אלו שמשלמים על הוצאות כדי להחזיר את המצב לקדמותו) עלולים ליצור מצב שנקרא ‘כפל ביטוח’ – כאשר משלמים על אותו הכיסוי ב-2 פוליסות שונות, ויכולים לתבוע רק פוליסה אחת (למרות ששוב – שילמנו לשתיהן).
וזו טעות שעולה לציבור הישראלי מיליונים כל שנה.


הפתרון: פותחים את הפוליסה ומאתרים את הנקודות המשותפות בין הפוליסות.

הערה חשובה מאד – לא תמיד כפילות בין ההרחבות בפוליסות היא מיותרת. לפעמים, דווקא פוליסות שנראות כפולות ומיותרות, יכולות להביא לכיסוי טוב יותר.
ולכן, אם אתם לא בטוחים איך לקרוא את הפוליסה, או לא משוכנעים שאתם משלמים ב ד י ו ק על אותו המוצר המיותר, כדאי מאד ליצור קשר עם מומחה שיעזור לכם לבדוק את הפוליסה, ואף להתאים אותה לצרכים האישיים שלכם.

ליצירת קשר עם נציג מומחה לביטוח בריאות
  • רוצים לדעת איזה ביטוח בריאות כבר קיים על שמכם?
  • חייבים לדעת האם אתם משלמים יותר מדי?
22.10.20
תגובות
התגובה נשלחה