הצהרת מפרסם - מה זה WISER
אתם במקום הראשון. כל הזמן.
שואלים אותנו – "מה האינטרס שלכם בווייזר"? ואנחנו עונים – אתם. האינטרס שלנו הוא להגיש לכם מידע ברור, בשפה שכל אחד יכול להבין ובאופן אובייקטיבי לחלוטין. כך שתוכלו לקבל את ההחלטה הטובה ביותר עבורכם.

לא אכפת לנו מאיזה גוף תבחרו לממש את ההצעה, כל עוד תבינו למה אתם נכנסים, מהם התנאים ואיך אתם יכולים לחסוך. את כל זה אנחנו מגישים לכם ללא עלות וללא התחייבות.

ובכל זאת, מה יוצא לנו מזה? בכל פעם שאתם משאירים פרטים באתר, הגופים השונים (השותפים שלנו) מתחרים על הכיס שלכם. ומה אנחנו מקבלים? עמלה קטנה מהגוף הפיננסי. לא מכם.

אז אנחנו מצהירים: הדרך בה אנו מרוויחים עמלה מהשותפים שלנו לעולם לא תבוא על חשבונכם. כל המידע המוצג באתר נשאר תמיד ולנצח נצחים אובייקטיבי ונטול הטיות.

דווקא עכשיו: 3 טיפים שיעזרו לכם לחסוך במשבר הקורונה

מאת: יהודה אביב

#ביטוח

המשכורות שקוצצו במקרה הטוב,
הבונוסים (שכל כך בנינו עליהם) שהוקפאו,
המשרות שנעלמו.

הקורונה שינתה את כל מה שאנחנו יודעים, מבינים או מצפים מעצמנו, משוק התעסוקה, מהתוכניות
ומהחיים באופן כללי.

ואנחנו אומרים:
דווקא עכשיו,
כשהמצב בקנטים, כשהכול כל כך מורכב ומאתגר – הגיע הזמן שנתעורר.

הגיע הזמן להבין מהן הסיבות שמונעות מאיתנו לחסוך בכל חודש,
ואיך אנחנו יכולים לשנות את המצב הזה.
לחלוטין.

כי אם עד היום, קל היה לנו להתנמנם על פירוט ההוצאות מתוך ידיעה ש’כסף יוצא – כסף נכנס’,
הרי שהמצב השתנה.

לחלוטין.

עבור כולנו. (כן, גם עבור אלה שלכאורה משרותיהן לא נפגעו כי למשבר הקורונה, כך אומרים, עוד יהיו
זרועות ארוכות.)

אוקי.

אז אחרי הביאוס הקולוסאלי, הגיע הזמן לקצת פרקטיקה.
הנה הן,

3 טקטיקות בדוקות שיעזרו לכם להתחיל לחסוך בהוצאות החודשיות. החל מהחודש הבא.

 

1. טקטיקת המראה: פתחו קובץ אקסל והתחילו להקליד נתונים

 

כן, התחלנו במשימה המבאסת – והיעילה ביותר.

דווקא.

כדי להראות לכם שאתם יכולים.

לטקטיקה הזו אנחנו קוראים ‘טקטיקת המראה’, כי היא משקפת לכם באופן יעיל (ולעיתים קרובות – מבהיל), את התמונה האמיתית בנוגע להוצאות החודשיות שלכם.

מהעבודה שלנו מול יועצים לכלכלת המשפחה, הצעד הראשון והבסיסי ביותר לחיסכון חודשי,
הוא להבין על מה מוציאים.

הדרך היחידה לעשות את זה,
היא לפתוח את הקבצים הדיגיטליים של חברות האשראי ושל הבנקים,
ולהעתיק את כל המספרים ששייכים לכל ההוצאות, לגיליון אקסל מסודר.

זה נראה כך, לדוגמא:

הצעד הבא,
הוא למיין כל קטגוריה בנפרד.

הדרך הטובה לשלוט בים הנתונים והמספרים, היא לאפשר סינון נתונים (נתונים > סנן)
וכך, אפשר להבין כמה הוצאתם החודש, בכל אחת מקטגוריות ההוצאות.

לדוגמא,
כל קפיצה קטנה ותמימה לקפה השכונתי, שעולה כמה עשרות שקלים במקסימום,
הופכת להוצאה די רצינית בהסתכלות חודשית:

(וזה, מהוצאות שנרשמו רק בתחילת החודש 😨)

אז קדימה, עם כל הילדים והזומים והבלגן, הכינו קפה, קחו לכם שעה עד יומיים, ועשו זאת.
זה הצעד הראשון וההכרחי לעתיד כלכלי טוב יותר.

טיפ למתקדמים:
התחילו בחודש הנוכחי, והמשיכו אחורה הלאה ל-6 החודשים שקדמו לו.
ערכו ממוצע הוצאות לחודשים הללו (לדוגמא – ממוצע ההוצאות החודשי לבית הקפה עומד על 560 ₪ לחודש, בחצי השנה האחרונה), וקיבלתם תמונת מראה טובה וברורה לגבי כל ההוצאות שלכם.

2. טקטיקת האלימינציה: נפטרים מכל מה שלא הכרחי

 

בזמנים קשים, יש לעשות צעדים קשים.
כמו – לחתוך בהוצאות במקומות המתבקשים.

עכשיו, כשפרקתם את המספר הכללי של ההוצאה החודשית,
להמון המון הוצאות קטנות,
אתם יודעים בדיוק כמה הוצאת החודש על דיור, חוגים, ביגוד, משכנתא, אוכל בחוץ, כבלים, הוצאות על סלולר, טיפולים קוסמטיים, מתנות, דלק ועוד ועוד.

עכשיו,
אתם יכולים להתחיל לעבור שורה שורה, ולאתר דבר ראשון – את כל התשלומים שאפילו לא ידעתם שאתם משלמים.
זה יכול להיות תשלום קבוע לשירות שכבר מזמן שכחתם מקיומו (כמו לוח דרושים בתקופה בה חיפשתם עבודה), או מינוי לעיתון שאתם כבר לא קוראים.

דבר שני – תוכלו לזהות את כל הוצאות ה’שמנת’: כוסות קפה, יציאות לפה ולשם, בגדים ואקססוריז שאתם לא באמת צריכים.

אז תגידו” “ההוצאות הקטנות האלה הם הכיף של החיים”
ואנחנו נגיד: “צודקים”.

אבל הן מכבידות עליכם עכשיו. והן עוד יחזרו. אבל בשליטה מלאה, ובזמן הנכון.

3. טקטיקת ההשוואה: כי שמשווים – חוסכים

 

לא מכירים הרבה אנשים שמרצונם החופשי ובזמנם החופשי, נוהגים לבצע השוואות בין מחירים.
ואנחנו מדברים על השוואות בכל. ההוצאות. האפשריות.

אנחנו מדברים על השוואות במחירים של:
> עמלות ניהול חשבון הבנק
> עמלות ניהול כרטיסי האשראי
> הוצאות על פרמיות ביטוח
> הוצאות על חשבונות טלפון וסלולר
> הוצאות על תשלומי כבלים
> הוצאות על תשלומים של ספקי אינטרנט
וכו’ וכו’.

אם אתם שייכים לזן הנדיר, שמבצע השוואות כל הזמן ומצליח להגיע למחירים הטובים ביותר מול כל הספקים בכל הקטגוריות – אנחנו רוצים להיות חברים שלכם.

ואם אתם לא (רובנו, רובנו) – כדאי שתארגנו לכם תזכורת חודשית, ואם לא חודשית – חצי שנתית או שנתית,
להשוואה של כל ההוצאות הקטנות הכתובות כאן למעלה, שהופכות להוצאות חודשיות כבדות ומשמעותיות בראייה שנתית.

זה לא כיף,
זה לא קל,
זה בטח לא מה שהיינו רוצים לעשות בדקות המעטות שיש לנו ללא משימות –
אבל זה חשוב.

חשוב עד כדי כך, שהממשלה התגייסה לעניין, והעמידה לרשותנו מחשבוני השוואה שונים לכל ענייני
הביטוח, לדוגמא.

ואם אנחנו בענייני ביטוח, רק נגיד שבדיקה פשוטה של תיק הביטוח שלכם (כזו שאתם יכולים לבצע לגמרי לבד), יכולה להציף נושאים חשובים ביותר בנוגע לביטוח שלכם.

למשל,
> אתם יכולים להבין כמה אתם משלמים עבור כל פוליסה
> אתם יכולים לגלות פוליסות ביטוח שלא ידעתם על קיומן
> אתם יכולים לאתר חוסרים קריטיים בפוליסות ביטוח שאינן ברשותכם
> ואם תצללו לעומק הפוליסה, תוכלו להבין האם אתם באמת מכוסים, כמו שאתם חושבים שאתם מכוסים.

בקיצור, כדאי.

זקוקים לעזרה בבדיקת תיק הביטוח שלכם, ובהשוואת הפרמיות השונות? צרו איתנו קשר וננסה לעזור לכם לחסוך בעלויות הביטוח>

בדוק בקלות האם תוכל לחסוך בביטוחי הבריאות
  • 100% חינם ללא התחייבות
  • בדיקה ומניעת כפל ביטוחי
  • הוזלת עלויות
  • בדיקת איכות הכיסויים

 

ומילה לסיום.

אם הצלחתם להגיע לחיסכון כזה או אחר בעקבות הטיפים שלנו – אנחנו יכולים לפרוש בשקט.
טוב, אנחנו בעצם לא, לפחות לא לפני שנגיד את הדבר הבא:

אל תתנו לאופוריה המתקבלת מהשליטה בחדשה בהוצאות, להפוך להוצאות (מיותרות) נוספות.
זו הדרך הקלה.

הדרך האחראית יותר,
היא לקחת את הסכומים הללו, קטנים או גדולים, ולייעד אותם לתוכנית חיסכון.

בשוק קיימות אפשרויות השקעה וחיסכון רבות (שמיועדות גם לסכומים קטנים).
אם תיצרו קרן חיסכון עם הפרשה חודשית, תרגישו מחויבים לשמור על ערנות ולהתחיל לצבור ריבית על
החסכונות שלכם.
רוצים שנעזור לכם לקבל הצעות טובות מגופי השקעות? צרו איתנו קשר כאן>


 

וייזר הוא פורטל אובייקטיבי שעוזר לאנשים להבין לראשונה, את כל נושאי הפיננסים, הביטוח, ההשקעות וההלוואות. כל המידע עדכני, ומוגש בשפה פשוטה שכל אחד יכול להבין.
האתר מאפשר בנוסף, גם לקבל הצעות משתלמות מגופים נבחרים לכל נושאי הביטוח, החזרי מס, הלוואות והשקעות.
לפורטל וייזר החדש>

08.10.20
תגובות
התגובה נשלחה